Hinomoto N189
Tarcza sprzęgła / 200 mm / 10T / Hinomoto N179/N189 / Toyosha CD100
Masz jakieś pytania?
Tarcza sprzęgła / 200 mm / 10T / Hinomoto N179/N189 / Toyosha CD100
Tarcza sprzęgłowa 10T (docisk 1444-120-200-10) o średnicy 200 mm, wysokości piasty 28 mm, średnicy wewnętrznej 20 mm (mierzonej pomiędzy zębami frezu), 17 mm (mierzone z zębami wieloklinu) do ciągników marki Hinomoto serii Hinomoto N179, Hinomoto N189 z silnikami Toyosha CD100 i innych.
Tarcza sprzęgła to element odpowiedzialny za przeniesienie napędu z silnika (wał korbowy) na skrzynię biegów (wałek sprzęgłowy). Tarcza zbudowana jest z piasty z wieloklinem, która osadzona jest na wałku sprzęgłowym oraz tarczy ze sprężynami z odpowiedniej grubości okładzinami ciernymi. Tarcza dociskana drugim elementem sprzęgła, dociskiem, wykorzystując siłę tarcia (brak tarcia w momencie przeniesienia napędu) tych dwóch elementów, wprawia ciągnik w ruch. Sprężyny w tarczach sprzęgła są odpowiedzialne za redukcje drgań wytwarzanych podczas dużych prędkości obrotowych panujących podczas pracy silnika.
Wymiary:
- średnica zewnętrzna: 200 mm,
- średnica wewnętrzna: 20 mm (mierzone między zębami frezu), 17 mm (mierzone razem z zębami frezu),
- ilość zębów: 10T,
- grubość: 7.50 mm,
- wysokość piasty: 28 mm,
- numery części oryginalnej: -,
- numery porównawcze: -,
- numery części: 4729ST.
Modele ciągników:
Hinomoto:
- Hinomoto N179,
- Hinomoto N189.
Modele silnika:
Toyosha:
- Toyosha CD100.
Pierwsze oznaki zużycia tarczy (wytarcie) sprzęgła to tzw. ślizganie się sprzęgła, które utrudnia lub uniemożliwia poruszanie się pojazdu i polega na tym, że podczas zwiększaniu prędkości obrotowej silnika ciągnik nie przyspiesza. Tarcza sprzęgła może dawać oznaki zużycia, również wtedy kiedy jest zabrudzona olejem. Zaleca się wymianę tarczy razem z dociskiem sprzęgła i łożyskiem oporowym, ponieważ wszystkie te elementy są porównywalnej trwałości i zużywają się w jednakowym tempie. Inną oznaka zużycia się tarczy sprzęgła jest brak możliwości wrzucenia biegu.
Magazyn:
M01:B85
Specyfikacja techniczna
Hinomoto N189
HINOMOTO to jeden z najpopularniejszych japońskich producentów ciągników rolniczych, znany głównie w Japonii. Hinomoto była nazwą handlową dla ciągników produkowanych przez Toyosha. Toyosha ma swoje korzenie w pługach zbudowanych przez Denzou Tanoue w 1863 roku. Hinomoto traktory kompaktowe pojawiły się w latach 1950. Wyprodukowała 68 modeli mini ciągników.
Firma pod własną marka handlową HINOMOTO produkowała traktory i mini ciągniki z silnikami Toyosha do roku 1990. TOYOSHA była to również poprzednia nazwa firmy, pod która produkowano sprzęt rolniczy. W 1990 roku firma stała się częścią Hitachi Tierra, a nazwa Hinomoto została ostatecznie zniesiona w 1997 roku.
HINOMOTO produkowała również ciągniki dla innych międzynarodowych koncernów pod ich własnymi nazwami m.in. dla: Massey Ferguson, Deutz-Allis, Simplicity i Allis-Chalmers.
Firma Hinomoto to największy w Polsce wschodniej importer japońskich mini ciągników, ciągników jednoosiowych, oraz innych maszyn.
Powiązane produkty
Nie chcesz korzystać z gotówki?
to żaden problem
Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i zajmiemy się resztą!
Interesuję Cię