Cena
Producenci
więcej... mniej
Szerokość robocza (mm)
Traktor.com.plS.C. Wojciech i Miłosz Początek Reviews with ekomi-pl.com

Pompy wspomagania kierownicy

Pompa wspomagania kierownicy jest kluczowym elementem układu wspomagania kierownicy w pojazdach, w tym w ciągnikach. Jej główną funkcją jest ułatwienie obracania kierownicy poprzez dostarczanie ciśnienia hydraulicznego do układu kierowniczego. Dzięki temu kierowca może łatwiej manewrować pojazdem, zwłaszcza przy niskich prędkościach i podczas wykonywania ciężkich prac.

Główne komponenty pompy wspomagania kierownicy:

  • Obudowa - pompa jest zamknięta w obudowie, która chroni jej wewnętrzne elementy przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami.
  • Wirnik - element obracający się wewnątrz pompy, który jest napędzany przez pasek klinowy połączony z silnikiem pojazdu.
  • Łopatki lub tłoki - w zależności od typu pompy (łopatkowa, tłoczkowa), te elementy przekształcają ruch obrotowy wirnika w ciśnienie hydrauliczne.
  • Zawór regulacyjny - kontroluje ciśnienie i przepływ płynu hydraulicznego, zapewniając odpowiednie działanie układu wspomagania.
  • Zbiornik płynu - miejsce, w którym przechowywany jest płyn hydrauliczny używany przez układ wspomagania kierownicy.

Jak działa pompa wspomagania kierownicy?

  • Napęd pompy - pompa wspomagania kierownicy jest napędzana przez pasek klinowy, który jest połączony z wałem korbowym silnika. Kiedy silnik pracuje, pasek napędza wirnik pompy.
  • Tworzenie ciśnienia - obracający się wirnik powoduje, że łopatki lub tłoki wewnątrz pompy poruszają się, tworząc ciśnienie hydrauliczne.
  • Dostarczanie ciśnienia - wytworzone ciśnienie hydrauliczne jest przekazywane przez przewody do układu wspomagania kierownicy (przekładni kierowniczej lub siłownika).
  • Wspomaganie kierownicy - ciśnienie hydrauliczne wspomaga ruch drążków kierowniczych, ułatwiając obracanie kierownicy przez kierowcę.