1 380,74 zł
Wyświetlanie 1-12 z 14 elementów
1 997,16 zł
3 509,55 zł
4 199,17 zł
1 566,23 zł
1 866,46 zł
2 514,69 zł
1 899,00 zł
850,00 zł
450,00 zł
1 859,99 zł
2 659,00 zł
Pompy wspomagania kierownicy
Pompa wspomagania kierownicy jest kluczowym elementem układu wspomagania kierownicy w pojazdach, w tym w ciągnikach. Jej główną funkcją jest ułatwienie obracania kierownicy poprzez dostarczanie ciśnienia hydraulicznego do układu kierowniczego. Dzięki temu kierowca może łatwiej manewrować pojazdem, zwłaszcza przy niskich prędkościach i podczas wykonywania ciężkich prac.
Główne komponenty pompy wspomagania kierownicy:
- Obudowa - pompa jest zamknięta w obudowie, która chroni jej wewnętrzne elementy przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami.
- Wirnik - element obracający się wewnątrz pompy, który jest napędzany przez pasek klinowy połączony z silnikiem pojazdu.
- Łopatki lub tłoki - w zależności od typu pompy (łopatkowa, tłoczkowa), te elementy przekształcają ruch obrotowy wirnika w ciśnienie hydrauliczne.
- Zawór regulacyjny - kontroluje ciśnienie i przepływ płynu hydraulicznego, zapewniając odpowiednie działanie układu wspomagania.
- Zbiornik płynu - miejsce, w którym przechowywany jest płyn hydrauliczny używany przez układ wspomagania kierownicy.
Jak działa pompa wspomagania kierownicy?
- Napęd pompy - pompa wspomagania kierownicy jest napędzana przez pasek klinowy, który jest połączony z wałem korbowym silnika. Kiedy silnik pracuje, pasek napędza wirnik pompy.
- Tworzenie ciśnienia - obracający się wirnik powoduje, że łopatki lub tłoki wewnątrz pompy poruszają się, tworząc ciśnienie hydrauliczne.
- Dostarczanie ciśnienia - wytworzone ciśnienie hydrauliczne jest przekazywane przez przewody do układu wspomagania kierownicy (przekładni kierowniczej lub siłownika).
- Wspomaganie kierownicy - ciśnienie hydrauliczne wspomaga ruch drążków kierowniczych, ułatwiając obracanie kierownicy przez kierowcę.