Cena
Producenci
więcej... mniej
Szerokość robocza (mm)
Traktor.com.plS.C. Wojciech i Miłosz Początek Reviews with ekomi-pl.com

Drążki kierownicze

Drążek kierowniczy to ważny element układu kierowniczego pojazdu, który przenosi ruch z przekładni kierowniczej (mechanizmu kierowniczego) do zwrotnic kół, umożliwiając kierowanie pojazdem. Drążki kierownicze są kluczowe dla precyzyjnego i bezpiecznego sterowania pojazdem.

Główne komponenty drążka kierowniczego:

  • Drążki poprzeczne (poprzeczka kierownicza) - te elementy łączą przekładnię kierowniczą bezpośrednio ze zwrotnicami kół. W pojazdach z tradycyjnym układem kierowniczym mogą być używane dwa drążki poprzeczne (jeden dla każdej strony).
  • Końcówki drążków kierowniczych - są to elementy przegubowe znajdujące się na końcach drążków kierowniczych, które łączą drążki z zwrotnicami. Umożliwiają one pewien zakres ruchu, co jest konieczne dla działania zawieszenia i skręcania kół.
  • Przeguby kulowe - znajdują się na końcach drążków kierowniczych i pozwalają na swobodne ruchy skrętne, jednocześnie zapewniając stabilne połączenie między drążkami a zwrotnicami.

Funkcje drążków kierowniczych:

  • Przenoszenie ruchu kierownicy - drążki kierownicze przenoszą ruch z przekładni kierowniczej do kół, umożliwiając skręcanie pojazdu. Kiedy kierowca obraca kierownicę, przekładnia kierownicza przesuwa drążki kierownicze, co powoduje obrót zwrotnic i skręt kół.
  • Zapewnienie stabilności i precyzji - drążki kierownicze muszą być wytrzymałe i precyzyjnie zamocowane, aby zapewnić stabilne i dokładne sterowanie pojazdem. Luzy lub uszkodzenia w drążkach kierowniczych mogą prowadzić do problemów ze sterowaniem i bezpieczeństwem.
  • Absorbowanie ruchów zawieszenia - drążki kierownicze muszą być elastyczne na tyle, aby umożliwiać ruchy zawieszenia. Przeguby kulowe i inne elementy elastyczne pozwalają drążkom kierowniczym na dostosowanie się do ruchów zawieszenia podczas jazdy po nierównościach.