Cena
Producenci
więcej... mniej
Szerokość robocza (mm)
Traktor.com.plS.C. Wojciech i Miłosz Początek Reviews with ekomi-pl.com

Piasty

Piasta ciągnika to kluczowy element mechaniczny, który odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu pojazdu. Piasta jest centralną częścią koła, która łączy obręcz z osią, umożliwiając jej obrót. W ciągnikach piasta jest szczególnie ważna ze względu na duże obciążenia i siły, jakie występują podczas pracy na polu.

Budowa piasty ciągnika:

  • Korpus piasty: Jest to główna część, zazwyczaj wykonana z wytrzymałego metalu, takiego jak stal czy żeliwo.
  • Łożyska: Wewnątrz piasty znajdują się łożyska, które umożliwiają płynne i efektywne obracanie się koła wokół osi.
  • Uszczelki: Uszczelki zabezpieczają łożyska przed zanieczyszczeniami, takimi jak błoto, pył czy woda.
  • Śruby mocujące: Piasta jest przymocowana do osi za pomocą śrub, które muszą być odpowiednio dokręcone, aby zapewnić bezpieczeństwo i stabilność koła.

Funkcje i Znaczenie:

  • Przenoszenie obciążeń: Piasta musi wytrzymać duże obciążenia dynamiczne, które powstają podczas jazdy ciągnika po nierównym terenie.
  • Zapewnienie stabilności: Dobrze skonstruowana piasta zapewnia stabilność koła, co jest kluczowe dla bezpiecznej pracy ciągnika.
  • Łatwość serwisowania: W ciągnikach ważna jest możliwość łatwej wymiany lub serwisowania piasty i jej komponentów, co minimalizuje czas przestojów maszyny.

Problemy i Konserwacja:

Z biegiem czasu piasta może ulegać zużyciu, co może objawiać się luzami, hałasem czy trudnością w obracaniu koła. Regularna konserwacja, taka jak smarowanie łożysk i kontrola stanu uszczelek, jest niezbędna, aby zapewnić długą żywotność piasty i bezawaryjną pracę ciągnika.