395,08 zł
Wyświetlanie 1-12 z 24 elementów
1 827,63 zł
596,67 zł
282,37 zł
291,30 zł
3 584,23 zł
1 265,73 zł
1 197,68 zł
345,00 zł
345,00 zł
1 736,85 zł
301,85 zł
Piasty
Piasta ciągnika to kluczowy element mechaniczny, który odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu pojazdu. Piasta jest centralną częścią koła, która łączy obręcz z osią, umożliwiając jej obrót. W ciągnikach piasta jest szczególnie ważna ze względu na duże obciążenia i siły, jakie występują podczas pracy na polu.
Budowa piasty ciągnika:
- Korpus piasty: Jest to główna część, zazwyczaj wykonana z wytrzymałego metalu, takiego jak stal czy żeliwo.
- Łożyska: Wewnątrz piasty znajdują się łożyska, które umożliwiają płynne i efektywne obracanie się koła wokół osi.
- Uszczelki: Uszczelki zabezpieczają łożyska przed zanieczyszczeniami, takimi jak błoto, pył czy woda.
- Śruby mocujące: Piasta jest przymocowana do osi za pomocą śrub, które muszą być odpowiednio dokręcone, aby zapewnić bezpieczeństwo i stabilność koła.
Funkcje i Znaczenie:
- Przenoszenie obciążeń: Piasta musi wytrzymać duże obciążenia dynamiczne, które powstają podczas jazdy ciągnika po nierównym terenie.
- Zapewnienie stabilności: Dobrze skonstruowana piasta zapewnia stabilność koła, co jest kluczowe dla bezpiecznej pracy ciągnika.
- Łatwość serwisowania: W ciągnikach ważna jest możliwość łatwej wymiany lub serwisowania piasty i jej komponentów, co minimalizuje czas przestojów maszyny.
Problemy i Konserwacja:
Z biegiem czasu piasta może ulegać zużyciu, co może objawiać się luzami, hałasem czy trudnością w obracaniu koła. Regularna konserwacja, taka jak smarowanie łożysk i kontrola stanu uszczelek, jest niezbędna, aby zapewnić długą żywotność piasty i bezawaryjną pracę ciągnika.