Cena
Producenci
Modele ciągników
Traktor.com.plS.C. Wojciech i Miłosz Początek Reviews with ekomi-pl.com

Pedały hamulca

Pedał hamulca jest kluczowym elementem układu hamulcowego pojazdu, umożliwiającym kierowcy kontrolowanie hamowania. Jego konstrukcja i działanie są zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo i efektywność hamowania.

Konstrukcja pedału hamulca:

Pedał:

  • Wykonany z metalu lub tworzywa sztucznego, czasami pokryty gumową nakładką dla lepszej przyczepności.
  • Zainstalowany w kabinie kierowcy, dostępny do naciskania stopą.

Dźwignia:

  • Połączona z pedałem, przenosi ruch pedału na układ hydrauliczny lub mechaniczny hamulców.

Sprężyna powrotna:

  • Zamontowana na dźwigni pedału hamulca.
  • Odpowiada za przywrócenie pedału do pozycji wyjściowej po zwolnieniu przez kierowcę.
  • Zapewnia, że pedał nie zostanie zablokowany w pozycji wciśniętej, co mogłoby powodować ciągłe hamowanie.

Działanie pedału hamulca:

Naciskanie pedału:

  • Kierowca naciska pedał hamulca stopą.
  • Ruch pedału jest przekazywany przez dźwignię do układu hydraulicznego hamulców.

Przekazywanie siły:

  • W układach hydraulicznych siła nacisku na pedał jest przekształcana na ciśnienie hydrauliczne.
  • Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie do zacisków hamulcowych lub cylindrów hamulcowych przy kołach.

Działanie hamulców:

  • W zaciskach hamulcowych ciśnienie hydrauliczne powoduje zaciśnięcie klocków hamulcowych na tarczy.
  • W hamulcach bębnowych ciśnienie powoduje rozciąganie szczęk hamulcowych, które dociskają się do wnętrza bębna.

Zwrot pedału:

  • Po zwolnieniu pedału sprężyna powrotna przywraca pedał do jego pierwotnej pozycji.
  • Powoduje to spadek ciśnienia w układzie hydraulicznym i zwolnienie hamulców.