411,04 zł
Sortuj według:
Wyświetlanie 1 - 12 z 13 elementów
318,36 zł
379,52 zł
422,95 zł
552,02 zł
379,52 zł
397,24 zł
473,14 zł
510,62 zł
462,32 zł
304,56 zł
483,02 zł
Pedały hamulca
Pedał hamulca jest kluczowym elementem układu hamulcowego pojazdu, umożliwiającym kierowcy kontrolowanie hamowania. Jego konstrukcja i działanie są zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo i efektywność hamowania.
Konstrukcja pedału hamulca:
Pedał:
- Wykonany z metalu lub tworzywa sztucznego, czasami pokryty gumową nakładką dla lepszej przyczepności.
- Zainstalowany w kabinie kierowcy, dostępny do naciskania stopą.
Dźwignia:
- Połączona z pedałem, przenosi ruch pedału na układ hydrauliczny lub mechaniczny hamulców.
Sprężyna powrotna:
- Zamontowana na dźwigni pedału hamulca.
- Odpowiada za przywrócenie pedału do pozycji wyjściowej po zwolnieniu przez kierowcę.
- Zapewnia, że pedał nie zostanie zablokowany w pozycji wciśniętej, co mogłoby powodować ciągłe hamowanie.
Działanie pedału hamulca:
Naciskanie pedału:
- Kierowca naciska pedał hamulca stopą.
- Ruch pedału jest przekazywany przez dźwignię do układu hydraulicznego hamulców.
Przekazywanie siły:
- W układach hydraulicznych siła nacisku na pedał jest przekształcana na ciśnienie hydrauliczne.
- Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie do zacisków hamulcowych lub cylindrów hamulcowych przy kołach.
Działanie hamulców:
- W zaciskach hamulcowych ciśnienie hydrauliczne powoduje zaciśnięcie klocków hamulcowych na tarczy.
- W hamulcach bębnowych ciśnienie powoduje rozciąganie szczęk hamulcowych, które dociskają się do wnętrza bębna.
Zwrot pedału:
- Po zwolnieniu pedału sprężyna powrotna przywraca pedał do jego pierwotnej pozycji.
- Powoduje to spadek ciśnienia w układzie hydraulicznym i zwolnienie hamulców.
