Tarcza sprzęgła / 18T / Ø20 x 184 mm / 7-1/2" / Iseki TU/TM/TX / 1427-120-2500-00 / 32002
Tarcza sprzęgłowa (docisk 33006, 66591-13400, łożysko 5-23-108-12) o średnicy 184 mm, wysokości piasty 26 mm, średnicy wewnętrznej mierzonej między zębami 20 mm i 18.00 mm mierzone z zębami wieloklinu do ciągników marki Iseki serii Iseki TM17, Iseki TU155, Iseki TU170, Iseki TU1400, Iseki TU1500, Iseki TU1600, Iseki TX1300, Iseki TX1410, Iseki TX1500, Iseki TX1510, Iseki TX2140, Iseki TX2160 z silnikami Mitsubishi K3A, Mitsubishi K3B, Mitsubishi K3C i innych.
Tarcza sprzęgła to element odpowiedzialny za przeniesienie napędu z silnika (wał korbowy) na skrzynię biegów (wałek sprzęgłowy). Tarcza zbudowana jest z piasty z wieloklinem, która osadzona jest na wałku sprzęgłowym oraz tarczy ze sprężynami z odpowiedniej grubości okładzinami ciernymi. Tarcza dociskana drugim elementem sprzęgła, dociskiem, wykorzystując siłę tarcia (brak tarcia w momencie przeniesienia napędu) tych dwóch elementów, wprawia ciągnik w ruch. Sprężyny w tarczach sprzęgła są odpowiedzialne za redukcje drgań wytwarzanych podczas dużych prędkości obrotowych panujących podczas pracy silnika.
Wymiary:
- średnica zewnętrzna: 184 mm,
- średnica wewnętrzna: 20 mm (mierzone pomiędzy zębami frezu), 18 mm (mierzone razem z zębami frezu),
- ilość zębów: 18T,
- grubość: 8 mm,
- wysokość piasty: 26 mm,
- numery części oryginalnej: 1427-120-2500-0,
- numery porównawcze: -,
- numery części: 32002.
Modele ciągników:
Iseki:
- Iseki TM17,
- Iseki TU155,
- Iseki TU170,
- Iseki TU1400,
- Iseki TU1500,
- ISeki TU1600,
- Iseki TX1300,
- Iseki TX1410,
- Iseki TX1500,
- Iseki TX1510,
- Iseki TX2140,
- Iseki TX2160.
Modele silnika:
Mitsubishi:
- Mitsubishi K3A,
- Mitsubishi K3B,
- Mitsubishi K3C.
Pierwsze oznaki zużycia tarczy (wytarcie) sprzęgła to tzw. ślizganie się sprzęgła, które utrudnia lub uniemożliwia poruszanie się pojazdu i polega na tym, że podczas zwiększaniu prędkości obrotowej silnika ciągnik nie przyspiesza. Tarcza sprzęgła może dawać oznaki zużycia, również wtedy kiedy jest zabrudzona olejem. Zaleca się wymianę tarczy razem z dociskiem sprzęgła i łożyskiem oporowym, ponieważ wszystkie te elementy są porównywalnej trwałości i zużywają się w jednakowym tempie. Inną oznaka zużycia się tarczy sprzęgła jest brak możliwości wrzucenia biegu.
W/w ciągnikach mogą występują dwa rodzaje wałków sprzęgłowych 18T i 20T (32006). Przed zakupem proszę o dokładne sprawdzenie ilość zębów frezu tarczy lub wałka oraz rozstaw otworów na śruby mocujące docisku sprzęgła (docisk 6-26-102-03, 1600-120- 230-00, 32001).
Magazyn:
M01:B81
Specyfikacja techniczna
Magazyn: M01:B81
Stan
Nowy
Produkcja
Zamiennik
Części
Napęd
Model silnika
Mitsubishi K3A
Mitsubishi K3B
Mitsubishi K3C
Modele ciągników
Iseki TM17
Iseki TU155
Iseki TU170
Iseki TU1400
Iseki TU1500
Iseki TU1600
Iseki TX1300
Iseki TX1410
Iseki TX1500
Iseki TX2140
Iseki TXG 237
Ilość zębów (szt/T-teeth)
18T
Grubość (mm)
7.00
Średnica zewnętrzna (mm)
184
Średnica wewnętrzna (mm)
18 / 20
Numer części oryginalnej (OEM)
1427-120-2500-00
Numer części
32002